L'Ajuntament impulsa l'ús de l'Administració Electrònica

Divendres, 7 de febrer de 2020

L’ajuntament de Sant Llorenç Savall, disposa en el web municipal, d’un espai on pots realitzar els teus tràmits, sense que t’hagis de desplaçar. Connecta’t a l’Administració Electrònica i estalvia viatges i temps.

PER COMENÇAR, NECESSITES...

  1. Un terminal mòbil, ordinador o tauleta amb connexió a Internet
  2. Un mitjà d’identificació electrònica:

            - un certificat digital, que requereix una instal·lació en el mòbil, tauleta o ordinador (idCAT, FNMT, @Clave, etc)
            - o un idCAT mòbil (no requereix instal·lació ni cal recordar cap contrasenya)

QUÈ ÉS UN CERTIFICAT DIGITAL I PER A QUÈ EL NECESSITES

Un certificat digital és un document electrònic emès per una autoritat de certificació, que garanteix la teva identificació davant les administracions públiques i et permet realitzar tràmits en línia amb plenes garanties jurídiques.
A més d'identificar-te, pots signar els documents electrònics amb la mateixa validesa legal que la signatura manual.
Hi ha diferents certificats digitals mitjançant els quals, et pots identificar: idCAT, idCAT mòbil, DNI electrònic, Certificat Digital de la FNMT, @Clave entre altres.

COM POTS ACONSEGUIR UN CERTIFICAT DIGITAL?

A banda d’altres certificats digitals que pots obtenir d’altres administracions, a l’ajuntament de Sant Llorenç Savall, et podem gestionar l’alta del teu idCAT. T’expliquem com fer-ho:

La forma més ràpida d’obtenir-lo, és entrant a la web: www.idcat.cat, omplir un senzill formulari i un cop fet això, hauràs de comparèixer amb el teu DNI (vigent) davant l’Ajuntament per validar la teva identitat. Seguidament, ja podràs descarregar-te el certificat al teu ordinador i utilitzar-lo. També pots venir a la Oficina d’Atenció al Ciutadà, i t’ajudarem a sol·licitar-ho.

En la web www.idcat.cat hi trobaràs tota la informació sobre la sol·licitud, renovació, revocació, usos, etc d’aquest certificat digital.

idCAT MÒBIL

Com a alternativa a l’ús dels certificats digitals, l’idCAT Mòbil és un sistema segur d’identificació i signatura electrònica, que no requereix la instal·lació de cap programari ni recordar cap contrasenya.
Es basa en l'enviament d’una contrasenya d'un sol ús al mòbil. Es pot utilitzar per a identificar-se en la majoria de tràmits amb les administracions catalanes i des de qualsevol dispositiu (no cal instal·lar res).
Aquest sistema, únicament requereix un registre en la Base de dades de la Seu electrònica de la Generalitat de Catalunya. Pots fer el registre a través d’aquest enllaç: https://idcatmobil.seu.cat/

Més informació sobre l’idCAT mòbil: https://www.aoc.cat/knowledge-base/que-es-idcat-mobil/

Ara ja pots accedir a https://www.savall.cat/serveis-i-tramits/tramits-i-gestions/, i realitzar els teus tràmits electrònicament. En cas que no trobis el tràmit que necessites, pots utilitzar la “Instància genèrica”.

BENVINGUTS I BENVINGUDES A LA TRAMITACIÓ ELECTRÒNICA !!

Darrera actualització: 7.02.2020 | 11:52