Mesures de flexibilització de restriccions COVID-19 a partir d'avui
A partir d’avui 22 de maig, són d’aplicació a SANT LLORENÇ SAVALL les següents mesures de flexibilització de restriccions COVID-19 (segons BOE de 22-5-2020):
- APLICABLE a les persones empadronades al municipi o, si no estan empadronades, que hi hagin residit els darrers 14 dies.
- NO ES APLICABLE a persones amb simptomatologia, aïllament domiciliari o en quarantena.
- S’AIXECA LA RESTRICCIÓ del passeig de nens de menys de 14 anys (un adult amb 3 nens). Pot sortir tota la unitat familiar
- ÀMBIT DE MOBILITAT: dins del terme municipal o en una distància de 5 km inclosos municipis veïns sempre que estiguin dins de l’àmbit d’aplicació d’aquestes mesures (Castellar NO).
- MESURES D’HIGIENE: Qualsevol establiment que obri a resultes d’aquesta flexibilització, està obligat a aplicar les mesures de protecció.
- MERCAT NO SEDENTARI: prèvia autorització de l’Ajuntament poden obrir. Preferència per a productes alimentaris. L’Ajuntament ha de determinar les condicions de distanciament i la delimitació de les parades, segons normativa. DEMÀ DISSABTE ja hi haurà servei de Mercat.
- HOSTALERIA I RESTAURACIÓ: Poden obrir per al consum en el INTERIOR del local i en les terrasses, amb compliment de les mesures sanitàries pertinents.
- TERRASSES: L' ocupació màxima permesa és de 10 persones per taula o agrupació de taules, limitant-se al cinquanta per cent del nombre de taules permeses respecte l’any anterior.
- SERVEIS SOCIALS: Prestació completa dels serveis, inclòs el transport.
- LLIBERTAT DE CIRCULACIÓ: De moment estem igual fins que no entrem en fase 1
La regulació de les mesures d’higiene de les terrasses es la següent:
Article 16. Mesures d'higiene i / o prevenció en la prestació de servei en terrasses.
En la prestació de servei a les terrasses dels establiments d'hostaleria i restauració s'han de portar a terme les següents mesures d'higiene i / o prevenció:
a) Neteja i desinfecció de l'equipament de la terrassa, en particular taules, cadires, així com qualsevol altra superfície de contacte, entre un client i un altre.
b) Es prioritzarà la utilització d’estovalles de taula d'un sol ús. En el cas que això no fos possible, cal evitar l'ús de les mateixes estovalles amb diferents clients, optant per materials i solucions que facilitin el seu canvi entre serveis i el seu rentat mecànic en cicles de rentat entre 60 i 90 graus centígrads.
c) S'ha de posar a disposició del públic dispensadors de gels hidroalcohòlics o desinfectants amb activitat virucida autoritzats i registrats pel Ministeri de Sanitat, en tot cas a l'entrada de l'establiment o local, que hauran d'estar sempre en condicions d'ús.
d) S'ha d'evitar l'ús de cartes d'ús comú, optant per l'ús de dispositius electrònics propis, pissarres, cartells o altres mitjans similars.
e) Els elements auxiliars de el servei, com la vaixella, cristalleria, coberteria o estovalles, entre d'altres, s'emmagatzemaran en recintes tancats i, si això no fos possible, lluny de zones de pas de clients i treballadors.
f) S'eliminaran productes d'autoservei com tovallons, escuradents, setrilleres, setrills, i altres estris similars, prioritzant elements d’un sol ús o el seu servei a altres formats a petició de client.
g) L'ús dels lavabos pels clients s'ajustarà al que preveu l'article 6.5.
ART. 6.5 Quan d'acord amb el que preveu aquesta ordre l'ús dels lavabos estigui permès per clients, visitants o usuaris, la seva ocupació màxima serà d'una persona, excepte en aquells supòsits de persones que puguin necessitar assistència, en aquest cas també es permetrà la utilització per la seva acompanyant. S'ha de procedir a la neteja i desinfecció dels esmentats lavabos, com a mínim, sis vegades a el dia.